Що є проблемою сучасної людини, яка має можливості долати тисячі кілометрів та мати друзів з різних країн та мовних світів? Питання, яке вводить до дискусії спеціалістів різних галузей, але для вчителя-мовника однією з «правильних» відповідей буде відповідь про рівень володіння мови.
Франсуа Вольтер зазначав: «Чудова думка втрачає свою цінність, коли вона погано висловлена». Що входить в поняття «погано висловити думку», які лексичні та граматичні труднощі виникають у людей, хто вивчає другу, третю іноземну мову, з якими проблемами стикаються батьки у вихованні білінгвів і багато інших питань було розглянуто на конференції «Проблема двомовоності в освіті» у Києві 8 листопада, яка була організована Центром Навчання Польської Мови та Культури в Дрогобичі. (Centrum Metodyczne Nauczania Języka i Kultury Polskiej w Drohobyczu). Конференція напередодні Дня української писемності та мови та Дня незалежності Республіки Польщі якнайкраще висвітила труднощі у вихованні мовної картини, з якими стикаються родини , де є представники обох націй, студентів, що здобувають вищу освіту за межами України.
Науковими аспектами та методами подолання таких питань ділилися професор Ева Ліпінська та доктор Данута Галига з Ягеллонського Університету. Розглянуті були питання вивчення польської мови не тільки в Україні, але і вивчення польської мови поляками, що зараз живуть за теренами Польщі; які підручники та методичні матеріали, що є зараз на ринку, найкраще допомагають вчителю в подоланні разом з учнем цих труднощів.
Єдиною проблемою, яку виявили представники різних шкіл та методичних об’єднань, виявився час. Але маємо надію на продовження співпраці з колегами в цих питаннях не тільки на наступних конференціях, а й через медійні сфери нашого життя.
Автор статті: Олена Раковська